Monday 1 August 2011

MESYUARAT TERBARU KPT MENGENAI TPM UITM 2011

Berita gembira untuk calon calon yang sedang menunggu keputusan tawaran biasiswa tpm uitm kerana pada pertengahan bulan ni, satu lagi mensyuarat akan diadakan bersama antara JPBSM dan pihak KPT. Selalunya dua benda yang dibincangkan dalam mesyuarat ini iaitu:

  1. perbincangan mengenai pemilihan calon baru mengikut permohonan yang dibuat
  2. perbincangan mengenai kelulusan elaun bagi calon yang telah mendapat tawaran
untuk itu, bagi sesiapa yang sudah mendapat tawaran, anda disarankan supaya menyelesaikan semua urusan penghantarn borang secepat mungkin.semua dokumen perlu dilengkapkan dan dikemukakan kepada pihak jabatan pembangunan sumber manusia(JPBSM). Dokumen dokumen yang perlu diserahkan adalah seperti berikut:
  1. surat tawaran dari universiti
  2. keputusan TOEFL/GMAT/IELTS
  3. sijil kursus kaedah penyelidikan(PHD sahaja)
  4. sijil kursus BTN( Luar negara sahaja)
  5. borang pelepasan melanjutkan pengajian(pengesahan dekan fakulti uitm)
  6. borang maklumat(beserta penyata akaun)
  7. borang financial guarantee
  8. borang pemeriksaan doktor
  9. borang pembentangan proposal di fakulti(PHD sahaja)
  10. borang perjanjian(4 salinan) dan 2 salinan penjamin
  11. borang SLAB/SLAI
  12. borang keselamatan
  13. surat berhenti kerja jika calon pernah bekerja sebelum memulakan pengajian
  14. surat pelepasan kontrak dari penaja terdahulu
  15. borang tempahan tiket kapal terbang(luar negara sahaja)
PIHAK JABATAN HANYA MENERIMA DOKUMEN LENGKAP SAHAJA

semua borang boleh di DOWNLOAD SINI

1 comment:

  1. assalamualaikum,
    Saya baru sahaja mahu memohon biasiswa tpm, saya mengambil bidang sains pertanian, dan terbaru saya mendapat tawaran tetap kerja kerajaan sbg pegawai pertanian. Soalan saya,
    1) Saya berminat untuk menyambung pelajaran ke luar negara, master dan phD, bagaimanakah caranya utk saya memohon biasiswa tpm tersebut? Adakah saya perlu menjalani peperiksaan ielts dahulu, kemudian berusaha mendapatkn offer letter, kemudian memohon biasiswa tpm?ataupn, saya sudah boleh memohon terlebih dahulu. mohon admin/sesiapa yg berminat, membantu saya untuk memohon biasiswa ini, serta cara2ny kerana, saya tidak jelas akan prosedur ini.
    2) jika saya resign kerja tetap kerajaan tersebut, adakah akan menjejaskan peluang saya untuk kerja tetap bersama2 uitm kelak, jika saya berjaya menamatkan pengajian saya?
    tq

    ReplyDelete