Wednesday 11 July 2012

Iklan Biasiswa Skim Tenaga Pengajar Muda UiTM 2013 sudah dibuka

UiTM mempelawa Bumiputera Warganegara Malaysia yang dinamis dan ingin membina kerjaya dalam bidang pengajaran dan penyelidikan serta mempunyai kelayakan yang diperlukan untuk memohon biasiswa di bawah Skim Tenaga Pengajar Muda Universiti Teknologi MARA Tahun 2013 bagi mengikuti kursus-kursus Ijazah Kedoktoran/ Profesional dan Ijazah Sarjana dalam bidang-bidang pengajian sepertimana yang telah ditetapkan oleh Jawatankuasa Latihan & Pembangunan Staf (Induk) UiTM.

Calon-calon adalah diminta untuk mengisi borang permohonan Tenaga Pengajar Muda (TPM) secara atas talian melalui laman web UiTM http://onlineapps.uitm.edu.my/eTPM mulai 12 Julai 2012. Tarikh tutup permohonan adalah pada 25 Julai 2012. Sebarang permohonan yang dibuat TANPA mengisi borang TPM secara atas talian TIDAK AKAN DIPROSES.

CARA-CARA MEMOHON

Calon-calon adalah diminta untuk mengisi borang permohonan Tenaga Pengajar Muda (TPM) secara atas talian melalui laman web UiTM http://www.uitm.edu.my/ mulai 12 Julai 2012. Tarikh tutup permohonan adalah pada 25 Julai 2012.Syarat-syarat kelayakan memohon adalah seperti yang diiklankan
Sebarang permohonan yang dibuat TANPA mengisi borang TPM secara atas talian TIDAK AKAN DIPROSES.

14 comments:

  1. alamak, saya berminat, tapi baru hari ini dapat tahu, bagaimana ya?

    ReplyDelete
  2. salaam
    setahun berapa kali biasiswa TPM ini dibuka
    saya akan berpraktikal bulan 9 ini
    dan akan tamatnya bulan 12 nnt.Kiranya saya akan graduate bulan 1 nnt?

    ReplyDelete
  3. TPM nie bukak sekali setaun rasanya. so if terlambat, maybe kena tunggu next year but keep on update with the site. baru xterlepas.

    ReplyDelete
  4. salam nk tnye...
    kalu kte ngah dlm pengajian la ni dah abes sem 1...perlu x tunjuk surat tawaran ble intrvw...pas2 leh dpt x biasiswa tu???

    ReplyDelete
  5. kenapa ramai yg tak tahu pasal biasiswa ini
    tiba2 dah tutup
    pastu ramai pensyarah komen ramai para pelajar x memohon

    ReplyDelete
  6. bila dapat tahu result berjaya ke tidak?

    ReplyDelete
  7. Salam, sy dh gi interview, 2nd interview pon sudah. sy tgu selama 2 tahun hanya untuk interview. adakah sy harus menunggu selama setahun lg untuk keputusan?

    ReplyDelete
  8. salam, saya baru nak start program master. if tpm opens this june, can i apply?

    ReplyDelete
  9. sy bru tau ni..bila next blh rgster 4 tpm?? 4 master k.. hope u will inform me..

    ReplyDelete
  10. salam. TPM 2013 ni baru dibuka ke? kenapa tamat Julai 2012? Da abis ke? Kalau nk apply master programme, kena amik research je ke? Time interview da kena ada tajuk?... Thanks

    ReplyDelete
  11. Salam, biasiswa ni ad dibuka lg x untuk 2014?

    ReplyDelete
  12. Salam, saya lihat advertisement TPM di facebook armada. Ia mulai dibuka pada 1 Ogos 2013 sehingga 21 ogos. Dalam blog ni beritahu due date dah habis. sebenarnya bagaimana ye?

    ReplyDelete
  13. yg bkak 1 ogos utk 2014 laa...hahaah..

    ReplyDelete